کاربرد کارتن در بسته بندی صادراتی

یکی از متریال رایج در بسته بندی کالا، کارتن است. کارتن های مقوایی را در بسته بندی انواع کالاهایی است که به طور روزمره با آن ها سرو کار داریم مشاهده می کنیم. اما کارتن ها تنها برای بسته بندی و ارائه کالاها در داخل کشور کاربرد ندارد، بلکه این متریال برای بسته بندی صادراتی انواع کالاها بسیار پرکاربرد است.

کارتن های موجدار معمولاً برای بسته بندی انواع کالا از قبیل لوازم و کالاهای الکترونیکی ، میوه و سبزیجات استفاده می شود. کارتن متریالی است که بررای صادرات کالاها حتی در حجم بسیار انبوه می توان از آن بهره گرفت. این متریال تنها یک ورق ضخیم برای بسته بندی نیست، بلکه از چند لایه از الیاف کاغذی در کارتن های موجدار استفاده شده است که مقاومت بالایی را برای آن فراهم می کند.

 یک لایه بالا و پایین (به نام لاینر) و یک لایه میانی (که عمدتا ​​موج دار است). قرارگیری لایه موجدار میانی است که باعث استحکام بیشتر جعبه کارتنی می شود. لایه میانی این جعبه های کارتنی شبیه به قوس سقف یا شیروانی است. به همین دلیل است به آن موجدار گفته می شود.

بسته بندی صادراتی

این کارتن ها عمدتا در چند مدل دولایه، سه لایه، پنج لایه و هفت لایه برای بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد.

کارتن های ۷ لایه عمدتا برای بسته بندی صادراتی مورد اسفاده قرار می گیرد تا بتواند محافظت بیشتری از کالای صادراتی داشته باشد.

استحکام و مقاوت این کارتن های مقوایی به حدی است که اگر اصولی از آن استفاده شود می توان از آن برای ساخت سطل های بزرگ، پارتیشن ها ، مبلمان ، پالت ها ، کاغذ دیواری گچی ، عایق کاری ، حتی دوچرخه ، هواپیما و سایر موارد جالب استفاده کرد! به همین دلیل است که این کارتن ها برای بسته بندی صادراتی انواع کالا کاربرد دارد.

مزیت استفاده از کارتن های موجدار

  • مهم ترین مزیتی که باعث شده است کارتن یک متریال رایج در بسته بندی صادراتی انواع کالا به شمار رود، قابلیت بازیافت آن است. کشورهایی مانند کانادا و آمریکا استفاده بهینه ای از کارتن های بازیافتی انجام می دهد.
  • کارتن برای بسته بندی صادراتی کالا بسیار سبک بوده و ارزان قیمت است.
  • بسته بندی کالا به وسیله کارتن بسیار سریع انجام می شود.
  • این کارتن ها برای بسته بندی انواع مختلف محصول از مواد غذایی و سبزیجات گرفته تا وسایل سنگین کاربرد دارد.
  • چاپ بر روی بسته بندی صادراتی کارتنی امکانپذیر است و برای اجرای طرح های گرافیکی و معرفی برند محدودیت خاصی وجود ندارد. طرح های گرافیکی خاص، باعث تشویق مصرف کننده برای خرید محصول می شود.
  • می توان نوع بسته بندی کارتنی را به گونه ای خاص طراحی کرد تا برای مثال به صورت منحصربه فردی باز شود. خلاقیت در عملکرد بسته بندی عامل دیگری بعد از خلاقیت گرافیکی است که می تواند باعث جذب خریدار و مصرف کننده محصول صادراتی شود.

فاکتورهای مهم در انتخاب بسته بندی کارتنی

مهم ترین مواردی که در انتخاب کارتن برای بسته بندی صادراتی باید به آن توجه کرد شامل موارد زیر است:

انتخاب ابعاد جعبه

همانطور که می دانید مهم ترین ویژگی بسته بندی بندی محصول علی الخصوص بسته بندی صادراتی هر کالایی، حفاظت از آن است. به همین دلیل لازم است که در درجه اول ابعاد کالا را به دقت اندازه گیری کرد تا حجم آن برای محافظت درست از محصول کافی باشد و از طرف دیگر ابعاد انتخابی به اندازه ای بزرگ نباشد که هزینه اضافی بابت سفارش تولید آن پرداخت کنید.

استحکام جعبه

استقامت جعبه باید با توجه به وزن کالای درون آن به درستی برآورد شود تا بتواند به درستی از آن محافظت کند. برای مثال جعبه های کارتنی که دو لایه فلوت دارند، مقاوم تر هستند.

مدل جعبه

طراحی مدل باز شدن جعبه مقوایی نیز بسیار حائز اهمیت است. انتخاب مدل جعبه باید متناسب با کالا و بگونه ای انجام شود که بازکردن آن و بیرون آوردن محصول ساده بوده و نیاز به صرف انرژی و زمان زیادی نداشته باشد.

قابلیت چاپ              

قابلیت چاپ یکی از ویژگی های مهم دیگری است که در انتخاب کارتن بسته بندی صادراتی باید به آن توجه کرد. درج اطلاعات محصول برای ارائه در بازار و همچنین اطلاعات و نمادهای بسته بند صادراتی بر روی آن برای حمل و نقل کالای صادراتی بسیار اهمیت دارد. بنابراین چاپ روی کارتن محصول صادراتی را نباید نادیده گرفت.

کارتن در بسته بندی میوه

بسته بندی میوه برای صادرات و حتی ارائه در بازار داخلی نیازمند صرف وقت و توجه خاص برای نوع بسته بندی آن است. میوه و سبزیجات در زمره محصولاتی قرار دارد که بسته بندی آن نیازمند توجه خاص برای حفظ تازگی و طراوت آن است. داشتن تهویه برای حصول این امر، لازم و حیاطی است و بسته بندی کارتنی یکی از متریال هایی است که می تواند همه این خواسته را برای انواع میوه ها برآورده کند.

ابعاد کارتن بسته بندی میوه و سبزیجات

سفارش ساخت کارتنی که برای بسته بندی میوه و سبزیجات انجام می شود باید متناسب با محصول صورت گیرد. علاوه بر این باید مواردی از قبیل چاپ روی بسته بندی و همچنین نحوه قرارگرفتن محصول داخل کارتن و همچنین تهویه آن در این رابطه در نظر گرفته شود.

نحوه بازکردن جعبه کارتنی، استحکام آن و قرارگیری جای مناسب به عنوال دستگیره، از مواردی است که می تواند برای حمل و نقل مناسب آن به گونه ای که آسیبی به میوه نرسد بسیار مهم باشد.مخصوصا زمانی که بحث صادرات میوه در میان باشد. در صورتی که هرکدام از این موارد در بسته بندی میوه صادراتی اعمال نشود خسارات هنگفتی برای صادرکننده میوه به دنبال دارد.

قیمت بسته بندی کارتنی

قیمت بسته بندی صادراتی جزء فاکتور هایی است که برای صادرکننده کالا بسیار مهم است. هر صادرکننده ای انتظار دارد با کمترین هزینه بهترین بسته بندی را با بیشترین کارایی برای محصول خود فراهم کند. اما باید توجه داشت بسته بندی صادراتی کارتنی  با توجه به قیمت ورق مورد استفاده، قالب آن، نوع چاپ و نوع کارتن آن لمینتی و دایکاتی و مقوایی و… متغیر است.

گروه بازرگانی ولگا(volga-crops.com) با سال ها تجربه در زمینه بسته بندی صادراتی در زمینه صادرات میوه و انواع سبزیجات و صیفی جات، محصولات کشاورزی خود را در انواع بسته بندی های صادراتی از جمله بسته های کارتنی به خارج از کشور صادر می کند.رعایت استانداردهای بین المللی و همچنین ارسال کالا با زمانشناسى عرضه محصول و احتیاط در این زمینه حاصل سالها تجربه در این زمینه است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *